پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

دستگاه هاي اجرايي نگاه ويژه به حوزه فناوري داشته باشند

کد خبر: 31153 تاریخ انتشار: 1397/09/24 15:29:48
نمایش: 2646
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر حمايت از حوزه پژوهش و فناوري در استان گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي در جذب حداکثري اعتبارات اهتمام ويژه اي داشته باشند.
اقبال عباسي روز شنبه در آئين افتتاح جشنواره و نمايشگاه هفته پژوهش و جشنواره دانش آموزي،ضمن تبريک به مناسبت آغاز هفته پژوهش و فناوري اظهار داشت: سودآوري سرمايه گذاري در عرصه پژوهش و فناوري 30 برابر ساير حوزه هاست، از همين رو هرچه اعتبار بيشتري به اين حوزه اختصاص دهيم سودآوري بيشتري خواهيم داشت.

وي ادامه داد: کشورهاي پيشرفته اين مهم را از سالهاي گذشته مدنظر قرار داده و امروز به نتايج و ثمرات آن دست يافته اند اما در کشور ما به تازگي به اين مقوله مهم توجه شده و بايد تلاش کرد فاصله خود را در اين حوزه با کشورهاي پيشرفته کم کنيم.

عباسي با اشاره به حمايت هاي دولت تدبير و اميد از طرح هاي دانش بنيان، تصريح کرد: دولت تسهيلات بدون سقف براي فعالان اين عرصه درنظر گرفته که استفاده از اين فرصت مي تواند به رونق اقتصادي کشور منجر شود.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين به تحولات شکل گرفته در حوزه علم و فناوري در استان طي سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: قبل از پيروزي انقلاب تنها يک دانشکده ، 590 دانشجو و 10 عضو هيات علمي در استان فعال بوده است.

عباسي ادامه داد: اما بعد از پيروزي انقلاب تعداد مراکز آموزشي به 24 واحد، تعداد دانشجويان به 53 هزار و 533 دانشجو و تعداد اعضاي هيات علمي به يک هزار و 810 نفر افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: استان داراي ظرفيت هاي بسياري است که با بهره گيري از پژوهش ها و تحقيقات فناورانه مي توان از اين ظرفيت ها به بهترين نحو در جهت رونق توليد و اشتغال بهره گرفت.

در اين آئين نمايشگاه هفته پژوهش استان با فعاليت بيش از 50 غرفه افتتاح شد.


اين نمايشگاه از امروز به مدت يک هفته پذيراي علاقمندان و بازديدکنندگان است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07