پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري 44 بانوي مدير و سياسي را به کشور معرفي کرد

کد خبر: 31500 تاریخ انتشار: 1397/11/21
نمایش: 1760
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در برنامه تلوزيوني زنده باد زندگي گفت:مردم اين استان که از صادق ترين و سخت کوش ترين مردم کشور به شمار مي روند، همواره پشتيبان نظام جمهوري اسلامي هستند و با حضور به موقع خود در صحنه ،اين پايداري و وفاداري را در برهه هاي مختلف نشان داده اند.
اقبال عباسي روز يکشنبه در برنامه زنده  تلويزيوني شبکه دو سيما اظهار داشت : اکنون بيش از 44 هزار زن شاغل در دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي استان مشغول فعاليت و کار هستند.

وي با اشاره به تحولات حوزه بانوان استان در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در طول 40 سال انقلاب اسلامي زمينه مديريت براي 44 بانوي اين استان فراهم شد و اين استان اين تعداد بانوي مدير و سياسي را به کشور معرفي کرد.


عباسي ، با اشاره به ايجاد 441 تعاوني فعال زنان در استان، تصريح کرد: در اين استان بيش از 200 کارآفرين موفق زن مشغول فعاليت و کارآفريني هستند که سهم بسزايي در ايجاد اشتغال در استان داشته است.

عباسي خاطر نشان کرد: ايجاد 30 مرکز حمايتي و 80 مرکز مشاوره زنان و تشکيل سازمانهاي مردم نهاد از ديگر دستاوردهايي است که حوزه زنان چهارمحال و بختياري پس از پيروزي انقلاب اسلامي آن را کسب کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري، آزاديخواهي را از مهمترين ويژگي هاي مردم اين استان دانست و گفت: زماني که بختيار نخست وزير وقت از بختياري ها دعوت به حمايت و ديدار کرد، مردم استان به دعوت امام راحل لبيک گفتند و نشان دادند که آزاديخواه و معتقد به ارزش هاي انقلاب اسلامي هستند.

عباسي تصريح کرد: مردم اين استان که از صادق ترين و سخت کوش ترين مردم کشور به شمار مي روند همواره پشتيبان نظام جمهوري اسلامي هستند و با حضور به موقع خود در صحنه اين پايداري و وفاداري خود را در برهه هاي مختلف نشان داده اند.

وي با بيان اينکه بيش از 90 درصد زيرساخت هاي اين استان در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي شکل گرفته است، افزود: بيش از 80 درصد شهرها و روستاهاي استان از نعمت روشنايي برق، گاز رساني، آب و ساير زيرساختها برخوردار شده اند.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: با اين وجود توسعه پايدار در مقايسه با ديگر استانها و آنطور که شايسته است در استان محقق نشده که در همين خصوص به برنامه ريزي دقيق تر و جامع تر و همراهي بيشتر حاکميت براي رفع محروميت تاريخي شهرها و روستاهاي استان نيازمنديم.

به گفته وي، بکر بودن چهارمحال و بختياري علاوه بر اينکه فرصتي براي رونق گردشگري طبيعي و توسعه صنعت توريسم استان به شمار مي رود، به چالشي براي رونق اقتصاد و اشتغال اين منطقه تبديل شده است که اين موضوع مي طلبد تا در برنامه ريزي هاي کلان کشور توجه بيشتري به اين استان شود.

عباسي، بيکاري و مساله آب را از ديگر چالش هاي اين استان برشمرد و گفت: از آنجايي که نرخ مشارکت در اين استان 42 درصد است نرخ بيکاري نيز بالا رفته است ، که رفع اين چالش نيازمند جذب سرمايه گذار بخش خصوصي براي رونق توليد و فعاليت هاي اقتصادي است.

وي خاطرنشان کرد: با اين وجود طي 6 سال گذشته 3 هزار طرح عمراني با اعتباري افزون بر 70 هزار ميليارد ريال از سوي دولت و در مجموع در حدود 10 هزار طرح اقتصادي، عمراني، خدماتي، محروميت زدايي و فرهنگي با همکاري سپاه، بسيج، کميته امداد، بهزيستي و ساير نهادها و دستگاه هاي خدمات رسان در استان اجرا شده است.

عباسي افزود: هرچند دستاوردهاي انقلاب اسلامي در استان قابل دفاع و موجب افتخار است اما انتظار مي رود دولتمردان در سطح کلان با رويکرد تبعيض مثبت در راستاي محروميت زدايي و رساندن چهارمحال و بختياري به جايگاه واقعي خود در زمينه رشد و توسعه بيش از پيش اهتمام ورزند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07