پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

خبرنگاران مُصلح اجتماعي باشند

کد خبر: 31656 تاریخ انتشار: 1397/12/18
نمایش: 1657
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه رسانه ها در تقويت پايه هاي فرهنگ عمومي گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه اي مُصلح اجتماعي باشند.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در نشست هم انديشي با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکيد کرد: فعالان خبري، رعايت انصاف را در اطلاع رساني مورد توجه قرار دهند و به عنوان مصلحان اجتماعي در جامعه عمل کنند.

وي افزود: رسانه ها بايد به دنبال ايجاد تقويت همدلي، نزديک شدن مسئولان، جناح ها باشند و اگر کم و کاستي وجود دارد پيش از رسانه اي شدن آن را در اختيار مسئولان و تصميم گيران قرار دهند.

عباسي به سه چالش پيش روي استان از جمله مشکل آب، بيکاري و انتصاب ها اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختياري بيکارترين استان کشور نيست، با توجه نرخ مشارکت۴۴ درصدي استان،نرخ بيکاري،از ۲۱/۰۲درصد در پاييز ۹۶ به ۱۷ درصد در پاييز ۹۷ رسيد که در مجموع ۴/۲ درصد کاهش داشته است.

وي يادآور شد: اين در حالي است که ميانگين نرخ بيکاري کشور در اين مدت تغييري را تجربه نکرده است.

وي با اشاره به اعطاي تسهيلات ارزان‌قيمت به استان، بيان کرد: 315 ميليارد تومان تسهيلات شش درصد به استان در راستاي ايجاد اشتغال اختصاص داده شده است که به هيچ استاني اين ميزان تسهيلات پرداخت نشد. 

آمار نشان مي دهد در انتصاب مديران از همه شهرستان ها استفاده شده است و بيشتر مديران استان بومي هستند.

وي يادآور شد:براي انتصاب مديران، نظر استاندار اخذ مي‌شود و وزارتخانه مربوطه با جمع‌بندي در کميته انتصابات فردي را به عنوان مدير معرفي مي‌کند. 

وي گفت: ميانگين فعاليت مسئولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري در دولت تدبير و اميد تاکنون مطلوب بوده است و اگر در اين مسير مشکلي وجود دارد بايد با همدلي و وحدت در رفع آن تلاش کرد.

عباسي تاکيد کرد: در يک سال گذشته با هدف تسريع در روند رو به رشد چهارمحال و بختياري 70 مدير ملي وارد اين استان شده اند.

وي با اشاره به جمعيت 947 هزار و 763 نفري چهارمحال و بختياري افزود: همه ساله در تعطيلات نوروز حداقل يک ميليون نفر وارد اين استان مي شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري تقويت کمي و کيفي فرهنگ مشتري مداري در بازار را ضروري اعلام و تصريح کرد: امسال تاکنون 53 هزار مورد بازديد از مراکز عرضه کالاهاي اساسي استان انجام شد.

وي يادآور شد: از اين تعداد 2 هزار و 103 فقره پرونده تشکيل شده و براي آنان تاکنون 37 ميليارد ريال جريمه نقدي صادر شده است.

عباسي اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات فراوان به مردم در طول فعاليت چهل ساله انقلاب اسلامي ايران ، اما هنوز در سطح بازار اشکالاتي وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص آخرين وضعيت اعتبارات عمراني اين استان گفت : اعتبارات عمراني سال 98 چهارمحال و بختياري نسبت به سال 97 حدود 48 درصد و اعتبارات جاري 17 درصد رشد يافته است.

عباسي با گزارشي درباره وضعيت جذب اعتبارات در سال 97براساس تفريغ 8 ماهه افزود : در اين مدت 93 درصد اعتبارات هزينه اي ابلاغي ،83 درصد اعتبارات سرمايه اي ابلاغي استان، 75درصد اعتبارات هزينه اي استاني ، 67درصد درآمد عمومي استاني و 65درصد از اعتبارات تملک دارايي سرمايه اي استان جذب شده است.

عباسي يادآور شد: چهارمحال و بختياري در اين بخش ها جزء استانهاي برتر کشور در سال 97 محسوب مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07