پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خطر سرريز شدن سد گنج و نصير آباد در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 41765 تاریخ انتشار: 1398/01/11
نمایش: 2165
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به تکميل ظرفيت 2 سد روستاي گنج در شهرستان لردگان و سد روستاي نصيرآباد شهرستان کوهرنگ احتمال سرريز شدن و شکستگي اين سدها وجود دارد که اقدامات لازم براي مديريت اين موضوع در نظر گرفته شده است.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در گفت و گوي زنده تلويزيوني در شبکه خبر و شبکه استاني جهانبين اظهار داشت: گزارش هاي هواشناسي حاکي از شدت بارش ها براي بامداد دوشنبه است و اين موضوع وقوع سيلاب، سرريز شدن سدهاي خاکي، رانش زمين و ريزش کوه را در مناطق کوهستاني و شهرستان کوهرنگ بسيار زياد کرده است.

وي ادامه داد: به مردم مناطق در معرض خطر سيل اطلاع رساني هاي لازم انجام شده و توصيه مي شود افراد از قرار گرفتن در کنار مسيل ها، رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات استان خودداري کنند.

عباسي، پيشگيري از خسارت جاني را اولويت برنامه هاي ستاد مديريت بحران استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات پيشگيرانه و تهميدات انجام شده در سيلاب هفته گذشته و در مواجهه با موج دوم بارش ها تاکنون هيچگونه خسارت جاني در استان نداشته ايم.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: اين در حالي است که سيلاب هفته گذشته 400 ميليارد تومان خسارت در استان برجاي گذاشت که 177 ميليار تومان آن در حوزه زيربنايي، 152 ميليارد تومان آن خسارت به بخش کشاورزي و 71 ميليارد تومان آن خسارت به واحدهاي مسکوني استان بوده است.

عباسي با اشاره به مصوبه دولت در خصوص جبران خسارت هاي ناشي از وقوع سيلاب در استان گفت: نگراني در خصوص جبران خسارت ها وجود ندارد و دولت قول داده تا نظير تمهيداتي که در خصوص جبران سيلاب استان گلستان در نظر گرفته به استان چهارمحال و بختياري نيز اختصاص دهد.

وي خاطرنشان کرد: دولت در مرحله نخست 50 ميليارد تومان اعتبار براي جبران خسارت هاي ضروري و اولويت دار استان و يک ميليارد و 200 ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت به استان اختصاص داده است.

وي به تمهيدات انجام شده در مواجهه با وقوع سيلاب در استان اشاره کرد و گفت: جلوگيري از ورود عشاير کوچرو به استان، آماده باش مديران و توزيع آنها در شهرستانهاي استان، اطلاع رساني گسترده از طريق خبرگزاري ها، فضاي مجازي و صدا وسيما و همراهي و همدلي مردم و مسئولان سبب شد تا سيلاب اخير خسارت جاني در استان نداشته باشد.

عباسي با اشاره به تخليه 30 روستاي در معرض خطر سيلاب در استان اظهار داشت: بعد از لرستان، چهارمحال و بختياري بالاترين ميزان بارش ها را در روزهاي گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با 350 ميليمتر بارش طي 2 اخير، رکوردار بالاترين بارش ها در کشور است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07