پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

مسئولان در موج سوم بارش ها هوشيار باشند

کد خبر: 41771 تاریخ انتشار: 1398/01/16
نمایش: 2021
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با پيش بيني موج سوم بارش هاي سيل آسا، مسئولان و فرمانداران استان براي مقابله با حوادث احتمالي آماده و هوشيار باشند.
اقبال عباسي در چهارمين نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در سال جاري تاکيد کرد: فرمانداران شهرستان هاي 9 گانه به ويژه فرمانداران کوهرنگ، اردل و لردگان آمادگي براي هرگونه مقابله با بحران را داشته باشند، ضمن آنکه مديريت آب پشت سدها بخصوص در سدهاي خاکي گنج لردگان و نصيرآباد و اميرآباد کوهرنگ در دستور کار قرار گيرد.

وي بر ضرورت استقرار کف کش در تاج سدهاي خاکي با هدف تخليه به موقع آب مازاد ناشي از سرريز شدن تاکيد کرد و يادآور شد: فرمانداران موظفند دستورات لازم را براي تخليه بخشي از حجم آب پشت سدهاي خاکي به منظور تنظيم ميزان ورودي و خروجي با هدف جلوگيري از بروز خسارت هاي احتمالي صادر کنند.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري اظهار داشت: فرمانداران همچنين موظفند نسبت به هماهنگي براي استقرار ماشين آلات سنگين مانند لودر، گريدر و بيل مکانيکي در روستاهاي واقع در مسير خروجي سدها اقدام، تا در صورت سرريز احتمالي از ورود آب به محل سکونت مردم جلوگيري شود.

وي گفت: شناسايي و تهيه بانک اطلاعاتي ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين بخش دولتي و خصوصي براي استفاده در شرايط بحراني ضرورت دارد.

عباسي تاکيد کرد: جلوگيري از ورود زودهنگام عشاير به مراتع و حوزه استحفاظي چهارمحال و بختياري در دستور کار فرمانداران و اداره کل امور عشاير استان باشد، ضمن آنکه کوتاهي مسئولان در بحران ها، قابل اغماض نيست.

وي يادآور شد: فرمانداران و اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران پيش بيني هاي لازم براي مقابله با انواع حوادث احتمالي مانند ريزش کوه، رانش زمين، تخريب جاده، خراب شدن منازل مسکوني و نابودي زمين هاي کشاورزي انجام و رعايت سلسله مراتب در اطلاع رساني ها را ضروري دانست.

عباسي اظهار داشت: گزارشي کلي از وضعيت بارش موج هاي اول، دوم و سوم بارندگي در چهارمحال و بختياري تهيه و براي ارائه به مسئولان کشوري مستندسازي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: شرکت هاي خدمات رسان مانند آب، گاز و مخابرات با هماهنگي فرمانداران تدابير لازم را در نظر بگيرند.

وي افزود: اعمال محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي ارتباطي پربارش مانند گردنه هاي سخت گذر چري و شاه منصوري مورد توجه قرار گيرد.

عباسي تصريح کرد: مدارسي که در موج هاي اول و دوم بارش هاي اخير خسارت ديده اند و يا در موج سوم با خطر تردد دانش آموزان مواجهند، تا پايان بارش با هماهنگي فرمانداران و روساي آموزش و پرورش مناطق تعطيل شوند.

وي افزود: تمامي شهرداران و دهياران چهارمحال و بختياري موظفند در روند ساخت و سازها همکاري لازم را با بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان و شهرستان ها داشته باشند.

عباسي اظهار داشت: معاون اول رئيس جمهوري نيز در تماس تلفني تاکيدات لازم براي اقدام به موقع در مقابله با حوادث احتمالي موج سوم بارندگي ها در چهارمحال و بختياري را ارائه کرده است.

وي همچنين از تلاش تمامي خبرنگاران و رسانه هاي گروهي و فعالان فضاي مجازي براي اطلاع رساني به موقع، سريع و صحيح اخبار مربوط به بارندگي هاي موج اول و دوم چهارمحال و بختياري تشکر و تقدير کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07