پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

گام هاي بلند دولت تدبير و اميد در تحقق گردش آزاد اطلاعات

کد خبر: 42026 تاریخ انتشار: 1398/03/02
نمایش: 4230
اخبار
ميزگردي بمناسبت 27 ارديبهشت ماه بعنوان روز ملي ارتباطات و روابط عمومي درخبرگزاري ايرنا برگزار شد.
مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري چهارمحال و بختياري در ميزگرد روز ملي ارتباطات و روابط عمومي در خبرگزاري ايرنا به تحول حوزه ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات در دولت تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: دولت تدبير و اميد گام هاي بزرگي در راستاي گردش آزاد اطلاعات انجام داده و نمونه آن تصويب قانون حقوق شهروندي و اجراي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات است.

احسان فروزنده شهرکي ادامه داد: بي شک گردش آزاد اطلاعات آسيب ها و چالش هايي نيز پيش رو دارد که دولت آن را به جان خريده تا حقوق مردم در اين حوزه حفظ شود و بتوانند آزادانه مطالبات خود را عنوان کنند.

وي، راه اندازي سامانه نشر و دسترسي آزاد اطلاعات را از ديگر اقدامات دولت در حوزه ارتباطات دانست و گفت: عموم مردم مي توانند به اين سامانه دسترسي داشته باشند و سوالات و مطالبات خود را مطرح کنند و چنانچه هر دستگاهي از پاسخگويي امتناع کند مورد بازخواست قرار مي گيرد.

فروزنده شهرکي خاطرنشان کرد: همچنين دستگاه ها و نهادهاي اجرايي موظفند اسناد بالادستي دستگاه خود را در سامانه مربوطه بارگذاري و در اختيار مردم قرار دهند.

مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: دولت تدبير و اميد تلاش دارد تا از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي در پيشبرد هرچه بهتر امور بهره گيري کند و شايسته است تا مديران روابط عمومي دستگاه ها نيز فضاي مجازي را در کنار خود ببيند و از اين موقعيت براي اطلاع رساني هرچه گسترده تر عملکرد دولت و همچنين پاسخگويي به مطالبات و انتقادات مردم بهره بگيرند.

فروزنده شهرکي با اشاره به جنگ رواني و رسانه اي آمريکا، تصريح کرد: زماني که آمريکا و کشورهاي معاند نظام با استفاده از رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي سياست هاي خصمانه خود را پيش مي برند و از اين فضا جنگ رسانه اي عليه ايران راه انداخته اند، ما نيز وظيفه داريم تا در خنثي سازي اين فتنه ها از فرصتي که رسانه ها و فضاي مجازي در اختيارمان قرار مي دهد استفاده کنيم.

وي به آسيب هاي فضاي مجازي نيز اشاره کرد و گفت: بايد از قرار دادن اطلاعات خام در شبکه هاي اجتماعي که مي تواند زمينه سوء استفاده دشمن از اين اطلاعات را فراهم کند خودداري کرده و مصالح نظام و کشور را در اين عرصه بيش از پيش رعايت کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07