پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

فاصله نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري با استان‌هاي ديگر کم شد

کد خبر: 42215 تاریخ انتشار: 1398/04/24 12:24:21
نمایش: 3057
اخبار
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به تلاش‌هايي که در راستاي کاهش نرخ بيکاري در استان انجام شده است، در بهار ۹۸ فاصله نرخ بيکاري اين استان با استان‌هاي ديگر بسيار کم شد.
عبدالله اسدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اشتغال و بيکاري از مهمترين مقوله‌ها در اقتصاد کشور و هر منطقه است، بنحوي که افزايش اشتغال و کاهش نرخ بيکاري از جمله شاخص‌هاي توسعه يافتگي تلقي مي‌شود.

وي ادامه داد: چکيده نتايج طرح نيروي کار که به منظور توليد شاخص‌هاي موردنياز اين بازار در کشور به اجرا در مي‌آيد نشان مي‌دهد که در فصل بهار سال ۹۸ نرخ بيکاري استان با کاهش حدود ۶.۱ درصدي از ۲۲.۸ درصد در بهار ۹۷ به ۱۶.۷ کاهش يافته است.

اسدپور تصريح کرد: اين در حالي است که در همين دوره نرخ متوسط بيکاري کشور با ۱.۳ درصد کاهش از ۱۲.۱ درصد به ۱۰.۸ درصد رسيده و مقايسه نرخ بيکاري استان‌هاي مختلف کشور نشان مي‌دهد که در دوره ذکر شده بيشترين کاهش مربوط به استان چهارمحال و بختياري با ۶.۱ درصد کاهش و سپس کرمانشاه با ۴.۷ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري افزود: همچنين نگاهي به متوسط نرخ بيکاري سال ۹۷ استان و فصل بهار ۹۸ نشان مي‌دهد که نرخ بيکاري استان از ۱۷.۴ درصد به ۱۶.۷ درصد کاهش يافته است و با وجود اينکه اين استان همچنان رتبه نخست بيکاري کشور را دارد اما فاصله نرخ بيکاري آن با ساير استان‌ها کمتر شده است.

به گفته اسدپور، تحليل بهتر اطلاعات زماني ممکن مي‌شود که اطلاعات کل سال ۹۸ با سال ۹۷ مقايسه شود و به عبارت ديگر قضاوت در مورد اطلاعات بازار کار استان در مقايسه با سال ۹۷ به دنبال اطلاعات چهار فصل سالجاري است که در پايان سال امکانپذير مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07