پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

مديران اجرايي از ظرفيت سمن‌ها در دستگاه هاي اجرايي استفاده کنند

کد خبر: 42368 تاریخ انتشار: 1398/05/23
نمایش: 2079
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي موظفند استفاده از توان علمي و تخصصي اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد را در اولويت قرار دهند و از اين ظرفيت استفاده کنند.
اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه به مناسبت ۲۲ مرداد روز ملي تشکل‌ها و مشارکت اجتماعي در جمع تعدادي از اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: تجهيز سمن‌ها به تجهيزات، وسايل و ادوات تخصصي به منظور استفاده در مواقع بحران ضرورت دارد و اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد در مواقع بحراني و حوادث مختلف همواره به عنوان بازوي توانمند دولت وارد ميدان شده و به کمک دولت‌مردان آمده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه حکمران خوب حکمراني است که بين بخش دولتي، خصوصي و مردمي در راستاي رسيدن به اهداف هماهنگي ايجاد کند، گفت: حکمران بايد بتواند از اين ظرفيت‌ها در کنار يکديگر براي رشد و توسعه بهره لازم را ببرد.

وي يادآور شد: شناسايي مشکلات سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه‌هاي مختلف در سريع‌ترين زمان ممکن انجام و نشست‌هاي تخصصي با هدف رفع اين مشکلات برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: همچنين آموزش نحوه تنظيم و انعقاد انواع قراردادها و تفاهم‌نامه‌هاي حقوقي به اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد ضرورت دارد.

وي گفت: تقويت ارتباط بين مسئولان دولتي و اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد مورد توجه مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري قرار گيرد.

عباسي تاکيد کرد: دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري در سال گذشته ۱۵ ميليارد ريال در زمينه مطالعاتي، پژوهشي، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و آموزش خاص حوزه‌هاي اجتماعي تخصيص داد.

وي با اشاره به برخي اختلاف نظرهاي شخصي، سليقه‌اي و غيرکارشناسي در حوزه آب افزود: هرگونه بحث و تبادل نظر در خصوص آب بايد در فضاهاي کارشناسي، علمي، غيرسياسي و با رعايت عدالت صورت گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: مسئولان ارشد استان براي دفاع از حق مردم و منافع مرتبط با آب اين استان نشست‌هاي فراواني در تهران و با حضور مسئولان ملي برگزار و بر حق و حقوق خود اصرار مي ورزند.

عباسي يادآور شد: طرح‌هاي انتقال آب مانند گلاب و بهشت‌آباد براساس تفاهم‌نامه‌هاي وزارت نيرو و تنها با هدف تامين بخشي از آب قسمت‌هايي از استان اصفهان اجرا مي شود و البته انتقال آب از طريق حفر تونل غيرقانوني است و اگر تخلفي صورت گرفت بايد از طريق مراجع قانوني پيگيري شود.

وي با اشاره به تلاش برخي افراد براي انتقال سند زمين‌هاي اطراف سد کوهرنگ ۳ به نام استان همجوار گفت: با هوشياري به موقع مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري از انجام اين اقدام جلوگيري شد.

عباسي همچنين در خصوص برخي تصميم‌گيري‌ها درباره حوضه آبي چهارمحال و بختياري بدون حضور مسئولان اين استان تاکيد کرد: مديران ارشد استان نسبت به اين مهم اعتراض خود را اعلام و خواستار اصلاح اين موضوع شده‌اند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07