پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

وزارت کشور مي‌تواند تسهيل‌کننده ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد

کد خبر: 42369 تاریخ انتشار: 1398/05/23
نمایش: 2700
اخبار
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده با بيان اينکه متولي اصلي پيگيري حضور زنان در ورزشگاه‌ها، وزارت ورزش و جوانان است، گفت: در همين راستا وزارت کشور مي‌تواند کمک‌کننده و تسهيل‌کننده اين مطالبه عمومي و جدي زنان در کشور باشد.

فريبا نظري‌پورکيايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در پاسخ به رويکرد وزارت کشور نسبت به ورود زنان به ورزشگاه‌ها، افزود: پيگيري‌ها، سياستگذاري‌هاي و ايجاد زيرساخت‌هاي مرتبط با حضور زنان در ورزشگاه‌ها بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اما تامين امنيت و طرح اين موضوع در شوراي تامين استان‌ها جزو مسئوليت‌هاي وزارت کشور است.

وي در ادامه با اشاره به شکل‌گيري رويدادهاي مبارک حوزه زنان در دولت تدبير و اميد، تصريح کرد: اختصاص ۳۰ درصد پست‌هاي مديريتي به زنان توانمند از مهمترين اين سياست‌ها بود که تاکنون ۲۲ درصد اين برنامه در وزارت کشور محقق شده است و پيش‌بيني مي‌شود با انتصاب بانوان در پست معاون توسعه منابع انساني استانداران تا پايان شهريور اين ميزان به درصد بالاتري برسد.

نظري‌پورکيايي با اشاره به انتصاب ۶ معاون استاندار زن در کشور طي دولت دوازدهم، افزود: اين اتفاق براي نخستين بار در تاريخ اداري کشور شکل گرفت.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده، انتصاب ۶۰ معاون فرماندار زن و ۵۰ بخشدار زن را از ديگر دستاوردهاي وزارت کشور در حوزه تحقق سياست‌هاي دولت در حوزه زنان برشمرد و گفت: روند انتصابات بانوان در پست‌هاي مديريتي با تاکيد وزير کشور و همراهي استانداران خوش فکر رو به افزايش است.

نظري‌پورکيايي، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه زنان و کودکان را از ديگر سياست‌هاي وزارت کشور در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: در همين راستا توجه خود را در وهله نخست بر زنان سرپرست خانوار و کودکان متمرکز کرده‌ايم.

وي ادامه داد: همچنين با همکاري با ساير دستگاه‌ها نظير معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درصدد پيگيري بيمه زنان از جمله قشر قالي‌بافان هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07