پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
نوبخت تاکيد کرد:

توسعه شبکه ريلي از اولويت هاي ستاد اقتصاد مقاومتي است

کد خبر: 42429 تاریخ انتشار: 1398/05/31
نمایش: 2308
اخبار
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اينکه چهارمحال و بختياري تا پايان دولت دوازدهم به شبکه ريلي متصل مي شود، يکي از اولويت هاي ستاد اقتصاد مقاومتي را توسعه شبکه ريلي عنوان کرد.
محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در پايان نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه و اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري در سالن شهيد جعفرازده مديريت و برنامه ريزي استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سياق ستاد اقتصاد مقاومتي به گونه اي است که، سياست ها را به صورت برنامه ، برنامه ها را به صورت طرح و طرحها را به پروژه تبديل مي کند، تا براي هر پروژه، مديري تعيين شود و بدانيم چه کسي چه کاري را بايد دنبال کند و چه کسي بايد پاسخگو باشد.

وي تصريح کرد : در نشست ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري مصوبه اي در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل ريلي به تصويب رسيد که بر اساس آن اين استان با کمتر از ۱۰۰ کيلومتر مي تواند به شبکه سراسري ريلي ملي و حتي بين المللي متصل شود.

به گفته وي، اين طرح خوشبختانه يکي از طرحهاي مصوب قانون بودجه کشور است و در اولويت هاي اقتصادي مقاومتي نيز بوده است که مقرر شده است تا پايان سال آتي و  يا بهار سال ۱۴۰۰ پيش بيني مي شود شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختياري به شبکه ريلي سراسري وصل شود.

وي تصريح کرد : يکي از مسائل اين استان، وجود نقاط حادثه خيز است و با توجه طرح هاي جاده اي اکنون در اين استان در حال اجراست ، که در ستاد اقتصادي مصوب شد جاده هاي چهارمحال و بختياري به پايان برسد و تکميل شود.  

رئيس سازمان برنامه و بودجه يکي ديگر از مسائل مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري را مساله آب عنوان کرد و گفت : در خصوص تامين آب شرب در استان نيز در اين ستاد تصميمات متناسب اتخاذ شده است.

به گفته وي، دولت نگاه ويژه اي به نيازمندان دارد که در اين راستا تفاهمنامه اي براي ساخت و احداث دو هزار واحد مسکوني بين سازمان برنامه بودجه ، استانداري چهارمحال و بختياري و بنياد مسکن انقلاب اسلامي به امضا رسيد.

نوبخت يادآور شد: ستاد اقتصاد مقاومتي متفاوت از شوراي برنامه ريزي استان است که امکان مصوبه و ابلاغ دارد و همه اختياراتي که فرماندهي ستاد اقتصاد مقاومتي در مرکز دارد مي تواند در استانها نيز استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07