پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
وزير علوم، تحقيقات و فناوري

ايران در حوزه توليد علم در جايگاه ۱۶ دنيا قرار دارد

کد خبر: 42462 تاریخ انتشار: 1398/06/05
نمایش: 1954
اخبار
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه ايران در حوزه توليد علم در دنيا صاحب نام است، گفت: هم اينک در رتبه ۱۶ دنيا در حوزه توليد علم قرار داريم.
منصور غلامي روز سه شنبه در آيين جشن چهل سالگي دانشگاه شهرکرد افزود: در حالي که برخي عملکرد وزارت علوم را در تربيت نيروي انساني مورد نقد قرار مي‌دهند، بايد گفت که وزارت علوم پس از پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت‌هاي خود را از نو آغاز کرد و ظرفيت‌هايي که طي اين سال‌ها موجب رشد و بالندگي ايران شده است از نقطه صفر در وزارت علوم شکل گرفت.

وي ادامه داد: در دهه ۷۰ نيز با توسعه تحصيلات تکميلي فرايند براي توليد علم در کشور فراهم شد به طوري که در اواخر دهه ۸۰ به يکي از کشورهاي صاحب نام در حوزه علم و دانش در جهان معرفي شديم.

غلامي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي، توجه به علوم جديد و تمرکز بر تربيت نيروي انساني توانمند و دانشمند را از مهمترين اين دستاوردها برشمرد و گفت: ما به دنيا ثابت کرديم که ايران داراي فرزندان توانمندي است که مي‌توانند حتي در شرايط سخت نيز قله‌هاي پيشرفت را فتح کنند.

وزير علوم، دغدغه‌مندي دانشگاه در خصوص حل مسائل اجتماعي و اقتصادي کشور را از مهمترين سياست‌هاي اين نهاد عنوان کرد و گفت: رويکرد حل مسائل کشور از دهه گذشته در دانشگاه‌ها شکل گرفت و اين رويکرد در سال‌هاي اخير تقويت شده است.

غلامي، شکل‌گيري تحريم‌ها عليه نظم اسلامي را يک فرصت براي کشور دانست و گفت: دانشمندان ما در اين شرايط توانستند با تلاش خود در بسياري از موارد نيازهاي داخلي کشور را جوابگو باشند و ارتباط بين اقتصاد و دانشگاه در اين فضا پررنگ‌تر شد.

وي ادامه داد: در شرايط تحريم قراردادهاي بزرگي بين دانشگاه‌ها و بخش‌هاي مختلف کشور بسته شد و در هفته پژوهش سال گذشته براي رفع ۱۱ مساله در کشور قرارداد منعقد شد.

غلامي به ظرفيت‌هاي دانشگاه شهرکرد نيز اشاره کرد و گفت: از زحمات روساي قبلي و فعلي و همه افرادي که در رشد و بالندگي اين دانشگاه تلاش کردند قدرداني مي‌کنم و اميد مي رود روند رو به رشد اين دانشگاه شتاب بيشتري بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06