پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

عملکرد جذب تسهيلات اشتغالزايي چهارمحال و بختياري مطلوب است

کد خبر: 42502 تاریخ انتشار: 1398/06/11
نمایش: 2344
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با ارزيابي مطلوب از نحوه جذب اعتبارات اشتغالزايي اين استان گفت: نظارت بر اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي استان تداوم داشته باشد.
اقبال عباسي شامگاه دوشنبه در جلسه شوراي اشتغال و سرمايه‌گذاري اين استان افزود: دولت براي مهار نرخ بيکاري استان بيشترين تسهيلات مشاغل پايدار روستايي و عشايري را به استان اختصاص داد که با هماهنگي بين بانک‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي بيشترين تخصيص اين اعتبارات را در اين حوزه شاهد هستيم.

وي ادامه داد: بنا بر گزارش‌هاي کميته نظارت، تنها در ۵ درصد مجموع طرح‌ها انحراف مشاهده شده است که اين انحرافات نيز مربوط به تعهد اشتغال، بيمه و تعداد اندکي مربوط به عدم اجراي طرح است.

عباسي تصريح کرد: اگر چه بايد تلاش کرد تا هيچ انحراف و مغايريتي در اجراي طرح‌ها رخ ندهد اما قصور در وقوع انحراف ۵ درصدي قابل بخشش است و انتظار مي‌رود نظارت‌ها بر ادامه اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي در استان با همين جديت و دقت تداوم يابد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جذب ۴۳۱ ميلياردي تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري خاطرنشان کرد: ۴۷۰ ميليارد تومان اعتبار در اين حوزه به استان ابلاغ شد که جذب حداکثري آن رونق اشتغال در مناطق روستايي استان را نويد مي‌دهد.

عباسي همچنين اجراي طرح يارانه دستمزد در استان را فرصت مغتنمي براي مهار نرخ بيکاري و رونق واحدهاي توليدي استان دانست و تاکيد کرد: دستگاه‌هاي متولي در پيشبرد اين طرح تمام تلاش خود را بگيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي مشمول طرح يارانه دستمزد هستند.

وي افزود :سهميه اين استان در طرح يارانه دستمزد، جذب يک هزار و ۴۰۰ نفر بوده که در صورت جذب تمامي افراد تا پايان فصل پاييز، براي فصل زمستان يک هزار و ۴۰۰ نفر ديگر به استان اختصاص مي‌يابد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07