پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

واحد توليد الکل اتانول از غلات در چهارمحال و بختياري راه اندازي مي‌شود

کد خبر: 42503 تاریخ انتشار: 1398/06/12
نمایش: 2267
اخبار
يک شرکت بخش خصوصي براي ايجاد يک واحد صنعتي توليد اتانول از غلات در استان، که منجر به کاهش آلودگي زيست‌محيطي مي‌شود اعلام آمادگي کرد و چگونگي اجراي اين طرح در نشست با استاندار چهارمحال و بختياري ارزيابي و بررسي شد.
استاندار چهارمحال و بختياري در نشست با مديرعامل اين شرکت بخش خصوصي با اعلام آمادگي براي فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم براي احداث اين واحد توليدي، اظهار داشت: اين استان در راستاي رونق توليد و فراهم سازي زيرساخت‌ها براي توسعه فعاليت‌هاي توليدي آماده همکاري و تعامل است.

اقبال عباسي ادامه داد: ويژگي‌هاي منحصربه فرد و مطلوب اين استان سبب شده تا سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي متعددي براي راه‌اندازي کسب و کار و ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي اعلام آمادگي کنند و بي‌شک اين تعامل دو طرفه مي‌تواند در رونق اشتغال و به کارگيري جوانان توانمند و تحصيلکرده اين استان موثر واقع شود.

وي با اشاره به تدابير دولت در راستاي تقويت بخش خصوصي و هموار سازي فرايند سرمايه‌گذاري، تصريح کرد: توسعه‌يافتگي جوامع با اکتفا به منابع و امکانات دولت به راحتي محقق نمي‌شود بلکه بخش خصوصي با همراهي خود مي‌تواند در تحقق اين مهم ياري‌گر دولت باشد.

سرمايه گذار بخش خصوصي نيز در اين نشست افزود: چهارمحال و بختياري به دليل اينکه از منابع آبي و موقعيت جغرافيايي مناسبي برخوردار است، جاذبه زيادي براي سرمايه‌گذاري دارد.

آرش ارشادي تصريح کرد: اين شرکت بخش  خصوصي تلاش دارد تا با استفاده از غلات، الکل اتانول توليد کند که آلايندگي براي محيط زيست نداشته باشد.

وي اضافه کرد: با راه اندازي اين واحد توليدي براي 400 تا 500 نفر در اين استان اشتغالزايي مي شود.

الکل اتيليک(اتانول) به وسيله واحدهاي صنعتي با منشاء گياهي توليد و در صنايع غذايي، دارويي، شيميايي، بهداشتي، آرايشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 الکل، اکتان افزاست به همين دليل در کشورهاي دنيا با بنزين مخلوط و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

افزودن ۱۰ درصد اتانول به بنزين باعث افزايش اکتان و کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07