پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار

کارخانه ساماندهي پسماند در چهارمحال و بختياري راه‌اندازي مي‌شود

کد خبر: 42516 تاریخ انتشار: 1398/06/16
نمایش: 1899
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پس از ارزيابي‌هاي لازم مقرر شد تا کارخانه جمع‌آوري پسماند و بي‌خطرسازي آن در منطقه سفيددشت استان راه‌اندازي شود.
الله‌کرم نصيري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به مصوبات نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي افزود: يک شرکت براي ايجاد اين کارخانه اعلام آمادگي کرده که صدور مجوز موافقت اصولي آن در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: اين کارخانه در منطقه سفيددشت که بيشتر صنايع استان در اين منطقه متمرکز شده است، احداث مي‌شود که علاوه بر پسماندهاي صنعتي، ساير پسماندهاي شهري را نيز ساماندهي مي‌کند.

نصيري تصريح کرد: اين شرکت طرح ارزيابي زيست محيطي خود را نيز تهيه و تحويل محيط زيست داده است و سازمان حفاظت محيط زيست مهلت دارد تا ظرف ۴۵ روز اين طرح را بررسي و نظر خود را اعلام کند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري، تشريح طرح يارانه‌دستمزد را از ديگر برنامه‌هاي نشست گفت و گوي دولت و بخش خصوصي دانست و تصريح کرد: سهميه استان در اين طرح يک هزار و ۴۰۰ نفر است که جذب اين تعداد شغل، همراهي واحدهاي توليدي استان را مي‌طلبد.

نصيري خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه دولت ۳۰ درصد حقوق افراد جذب شده در اين طرح را مي‌پردازد فرصت خوبي در اختيار واحدهاي توليدي و به ويژه واحدهاي راکد قرار داده شده تا از اين طريق علاوه بر رونق توليد بر رونق اشتغالزايي در استان نيز اقدام کنند.

بر اساس شيوه‌نامه طرح يارانه‌دستمزد، به کارآفريناني که از شغل اولي‌هاي دانشگاهي در واحدهاي خود استفاده کنند به ميزان ۳۰ درصد يارانه دستمزد تعلق مي‌گيرد.

افزايش فرصت اشتغال براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در بازار کار، کاهش هزينه‌هاي نيروي کار براي کارفرما، ايجاد انگيزه و تشويق کارفرما در به کارگيري نيروي کار شغل اولي از مهمترين اهداف اجراي اين طرح است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07