پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ميدان قمر بني‌هاشم (ع) به عنوان محل احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد تصويب شد.

کد خبر: 42611 تاریخ انتشار: 1398/07/03
نمایش: 1534
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تاکيد دولت در خصوص ايجاد،توسعه و تقويت زيرساخت‌ها ، گفت: ‌ميدان قمر بني‌هاشم (ع) به عنوان محل احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد در کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش و محيط زيست استان جانمايي و تصويب شد.
قبال عباسي شامگاه چهارشنبه در نخستين کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش و محيط زيست چهارمحال و بختياري با آئين‌نامه جديد تاکيد کرد: براي احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد ۷ نقطه پيش‌بيني و بررسي شد.

وي افزود: وزارت راه و شهرسازي پس از بررسي‌هاي کارشناسي با ۲ نقطه از ۷ محل پيشنهادي به منظور احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد موافقت کرد.

عباسي تصريح کرد:‌ کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش و محيط زيست چهارمحال و بختياري در نهايت با احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد در محل ميدان قمر بني‌هاشم (ع) واقع در ورودي مرکز چهارمحال و بختياري و فاز چهارم اين طرح به طول ۱۲ کيلومتر موافقت کردند.

وي يادآور شد:‌ مرحله برگزاري مناقصه و انتخاب پيمانکار به منظور تسريع در روند اجرايي احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد  و فاز چهارم آن به طول ۱۲ کيلومتر هرچه سريع‌تر انجام خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: محل مصوب براي احداث ايستگاه راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد به داخل شهر نزديک است و مي‌تواند خدمات باري و مسافري بيشتر و بهتري را در ساعات مختلف شبانه‌روز به مردم تمامي نقاط استان ارائه دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هيچ فرماندار، مديرکل و يا مسئول دستگاه اجرايي در چهارمحال و بختياري حق ندارد روند سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف را کْند و يا متوقف کند.

عباسي همچنين تاکيد کرد: براساس تصميم هيات دولت تعداد کارگروه‌ها با هدف انسجام بخشي از ۱۳ به ۴ مورد تجميع شد و کاهش يافت.

وي افزود:‌ با اين اقدام روند تصويب مصوبات توسعه‌اي از طريق طرح و ارائه در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌ها تسريع مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: البته کارگروه‌هاي جديد مي‌توانند گروه‌هاي کاري را در زيرمجموعه خود تشکيل دهند و فعال کنند.

عباسي اظهار داشت:‌ در اين صورت اعضاي گروه‌هاي کاري زيرمجموعه کارگروه‌ها مي‌توانند قبل از تصويب نهايي، از محل مورد نظر طرح‌ها بازديد داشته باشند و نظرات کارشناسي و علمي خود را ارائه کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06