پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

موضوع ابتلاي اهالي يک روستاي چهارمحال و بختياري به ويروس HIV بزرگ‌نمايي شد

کد خبر: 42655 تاریخ انتشار: 1398/07/11
نمایش: 1898
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بررسي تخصصي موضوع ابتلاي برخي از اهالي يک روستا در اين استان در حال انجام است، گفت: اين موضوع نه از نظر تعداد افراد و نه از نظر شدت بيماري در حدي نيست که در فضاي مجازي و رسانه‌هاي غيررسمي منتشر شده بلکه در اين زمينه بزرگ نمايي شده است.
اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه در گفت‌و گو با رسانه‌ها افزود: چند روزي است که درگير اين موضوع هستيم و از ۲ سال پيش شايعه اين بيماري وجود داشته و موضوع از سوي متوليان بهداشت و درمان در حال پيگيري بوده است اما در روزهاي اخير پيگيري اين موضوع تشديد شده است.

وي ادامه داد: افراد مبتلا به ويروس HIV نسبت به بيماري خود مطلع شده بودند، که اطلاعات آن‌ها به صورت محرمانه بين پزشک و فرد بيمار وجود داشته است اما مطالبي که در فضاي مجازي مطرح شده نه از نظر تعداد بيماران و نه از نظر شدت بيماري صحت ندارد.

عباسي با بيان اينکه ويروس HIV با ايدز متفاوت است، تصريح کرد: بنا بر اظهارنظرهاي پزشکي اگر فرد مبتلا به ويروس تحت درمان قرار گيرد بيماري به احتمال زياد به ايدز تبديل نمي‌شود اما اگر همکاري و همراهي نکنند ممکن است به بيماري ايدز تبديل شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در چند روز اخير از نيمي از جمعيت روستا آزمايش گرفته شد و ويروس در تعداد بسيار کمتر از آماري که در فضاي مجازي مطرح شده شناسايي و تحت درمان هستند و بقيه اهالي نيز به نوبت تحت آزمايش قرار مي گيرند.

وي همراهي و همکاري مردم روستا را در مديريت موضوع مهم دانست و گفت: مردم نبايد از اين موضوع  نگران باشد به شرط اينکه همراهي و همکاري لازم را داشته باشند.

به گفته عباسي در شوراي تامين اين استان که عصر چهارشنبه تشکيل شد، تصميم بر اين گرفته شده که تمامي عوامل حاکميتي و دولتي تجهيز و در اختيار متوليان امر قرار داده شود تا از اين موضوع به خوبي مديريت و از آن عبور شود.

استاندار چهارمحال و بختياري از مردم، رسانه‌ها و فعالان فضاي مجازي تقاضا کرد تا در حفظ آرامش، آبرو و حيثيت مردم استان مسئولان را ياري دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07