پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

جلوگيري از شيوع بيماري اولويت نخست مسئولان است

کد خبر: 42659 تاریخ انتشار: 1398/07/11
نمایش: 2246
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه جلوگيري از شيوع بيماري از اولويت نخست مسئولان است، گفت: مردم اطمينان داشته باشند در گام بعدي، اگر سهل انگاري صورت گرفته باشد، عوامل دخيل در بروز اين بيماري با دقت کافي و مسائل کارشناسي شناسايي و با آنها برخورد مي‌شود.
اقبال عباسي روز پنجشنبه با اشاره به حضور رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت در استان براي بررسي بهتر موضوع اظهار داشت: در اين ديدار دغدغه‌هاي استان در اين حوزه تشريح شد تا به وزير بهداشت و درمان انتقال داده شود.

وي حفظ سلامت مردم را اولويت اصلي استان دانست و گفت: تمام تلاش ما بر اين است تا با مديريت صحيح، از حاشيه رفتن موضوع جلوگيري کنيم، چرا که افرادي علاقه‌مند هستند از اين موضوع حاشيه‌سازي کنند و مسئولان را از اصل موضوع غافل کنند.

عباسي، ايجاد ترديد در نحوه خدمات‌رساني متوليان امر درمان را منجر به بروز نااميدي در جامعه دانست و گفت: اظهارنظرهايي بدون پشتوانه علمي و تخصصي که منجر به ترديد در نحوه خدمات‌رساني فعالان حوزه بهداشت و درمان مي‌شود، تبعات ناگواري به همراه دارد و مردم را نااميد مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در حال حاضر اولويت ما شناسايي افراد مبتلا و تحت درمان قرار دادن آنها، رصد شرايط بيماري و جلوگيري از شيوع آن است.

عباسي با بيان اينکه ويروس HIV با بيماري ايدز متفاوت است، افزود: اگر ابتلا به اين ويروس به موقع تحت درمان قرار نگيرد در آينده به ايدز تبديل مي‌شود، از همين رو ضمن تاکيد بر محرمانه بودن اطلاعات بيماران از مردم روستا درخواست مي‌شود اگر ويروسي شناسايي شد در کم و کيف درمان با پزشکان همکاري کنند.

وي خاطرنشان کرد: اين بيماري قابل کنترل است و همکاري و همراهي مردمي را در انجام آزمايش‌مي‌طلبد و چنانچه لازم باشد مي‌توانند در استان‌هاي همجوار به صورت رايگان اين آزمايش را انجام دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07