پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مناطق نيازمند به مسجد شناسايي شود

کد خبر: 63108 تاریخ انتشار: 1398/09/24
نمایش: 2103
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نبود مسجد در برخي از مناطق اين استان گفت: براي رفع اين مساله بايد نيازسنجي و اولويت‌بندي مناطق انجام گيرد.
اقبال عباسي روز يکشنبه در جلسه ستاد هماهنگي امور مساجد اين استان افزود: در ابتدا بايد مناطقي که داراي جمعيت بيشتري است و احداث مسجد در اين مناطق نسبت به ساير مناطق ضروري‌تر است، در دستورکار قرار گيرد.

وي ادامه داد: در اين مناطق چنانچه زمين دولتي وجود داشته باشد از همين محل زمين مورد نياز براي احداث مسجد تامين شود و چنانچه زمين دولتي وجود نداشت مي‎توان از خيران و کمک‌هاي مردمي ياري گرفت.

عباسي تصريح کرد: پيش‌بيني شده بود در بحث مسکن مهر، در هر سايتي که مجموعه راه و شهرسازي تعهد دارد ساخت و ساز امور روبنايي همچون مدرسه، مسجد انجام شود اما در برخي مناطق مسکن مهر استان مسجد ايجاد نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش مسجد در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، اظهار داشت: مسجد از گذشته به‌عنوان يکي از کانون‌هاي مهم در فعاليت‌هاي مردمي به شمار مي‎رود و بخش زيادي از فعاليت‌هاي انقلاب درون مسجد شکل گرفت.

عباسي افزود: بخشي از مسائل امروز جامعه ما به علت کم‎رنگ شدن نقش مسجد در حوزه‌هاي مختلف ازجمله مطالبه فرهنگي و اجتماعي است از همين رو نيازمند آسيب‌شناسي و ريشه‌يابي اين  موضوع هستيم.

وي همچنين به اجراي طرح هر مسجد يک حقوقدان در استان اشاره کرد و افزود: اين طرح با وجود اينکه نيازمند بررسي و هماهنگي بيشتري است اما مي‌تواند در خدمات‎رساني به مردم به ويژه در مناطق محروم‎تر گام موثري باشد

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07