پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توليد گوشت مرغ در چهارمحال و بختياري ۳۷ درصد افزايش يافت

کد خبر: 73312 تاریخ انتشار: 1398/11/02
نمایش: 2063
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري از افزايش ۳۷ درصدي جوجه‌ريزي و توليد گوشت مرغ در مرغداري‌هاي اين استان در ماه‌هاي پايان سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

الله‌کرم نصيري روز چهارشنبه در کارگروه تنظيم بازار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: براي تامين گوشت مرغ شب عيد استان، بيش از يک ميليون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ريزي انجام شده است.

به گفته وي، بيش از ۴۶۰ هزار قطعه مرغ براي عرضه به بازار مصرف آماده شده است و امسال هيچ‌گونه محدوديتي در عرضه گوشت سفيد وجود ندارد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري افزود: با برنامه‌ريزي انجام شده در حال حاضر قيمت گوشت مرغ در اين استان پايين‌تر از نرخ مصوب تعيين شده دولتي عرضه مي‌شود.

وي، نظارت همگاني بر بازار عرضه و تقاضا را  بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: گروه‌هاي نظارت بر بازار اين استان، همچون گذشته در ماه‌هاي پاياني سال بر  سيستم عرضه و تقاضا نظارت‌ مي‌کنند و اين نظارت‌ها در ماه پاياني تشديد خواهد شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي عضو ستاد تنظيم بازار موظفند تا با افزايش گروه‌هاي بازرسي از هرگونه افزايش قيمت کالاهاي اساسي، ناوگان حمل و نقل مسافربري و اصناف در اين ايام جلوگيري کنند.

نصيري تصريح کرد: قيمت‌هاي کارشناسي پس از انجام نظريه‌هاي علمي و آناليز به تعزيرات حکومتي اعلام و با متخلفان در اين بخش برخورد مي‌شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري، از اختصاص اعتبار و ابلاغ ۳۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال تسهيلات براي خريد و ذخيره‌سازي ميوه شب عيد اين استان خبر داد و از روند کُند پرداخت اين ميزان تسهيلات از سوي بانک عامل ابراز ناخرسندي کرد.

به گفته وي، اتحاديه‌ها و مباشران سازمان تعاون روستايي استان مکلف هستند اين ميزان تسهيلات تامين اعتبار شده را با ارائه وثيقه و مدارک بانکي درخواست شده دريافت کنند و براساس مصوبه کارگروه ۱۸ ميليارد ريال را بابت خريد پرتقال و ۱۹ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال مابقي را براي تامين و ذخيره‌سازي ميوه سيب اختصاص دهند.

وي، نبود محدوديت در عرضه کالاي شکر و برنج وارداتي در استان را يادآور شد و تصريح کرد: با ذخيره‌سازي مناسب اين ۲ کالاي اساسي و پر مصرف در استان، امسال تا پايان سال هيچ کمبودي در توزيع برنج، گوشت منجمد و شکر وجود ندارد.

به گفته وي، گشت‌هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال فعال است و در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد در ذخيره و انبار کالاهاي اساسي مشکلي وجود ندارد و قيمت ارزاق عمومي نيز به صورت کامل کنترل مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07