پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

سند ارتقاي وضعيت زنان در چهارمحال و بختياري با جديد پيگيري مي‌شود

کد خبر: 83475 تاریخ انتشار: 1398/11/29
نمایش: 1995
اخبار
استاندارچهارمحال و بختياري گفت: تصويب و اجراي طرح ملي سند ارتقاي زنان و خانواده نقش بي بدليل و موثري در استحکام کانون گرم خانواده خواهد داشت.
اقبال عباسي شامگاه دوشنبه در کارگروه  اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده  چهارمحال و بختياري اظهار داشت : با تدبير دولت دوازدهم اين طرح ملي در حال ساماندهي و عملياتي شدن است  و در سطح کشور در دستور کار قرارگرفته است .

به گفته وي ، تصويب سند ارتقاي زنان گامي به سمت انسجام بخشي بيشتر به  کانون خانواده  است و با بررسي هاي انجام شده تا کنون در بحث زنان و خانواده سليقه‌اي و غير کارشناسانه عمل شده است .

استاندار چهارمحال و بختياري ، با اشاره به حساسيت تصويب اين طرح ملي واجتماعي تصريح کرد: در جمع آوري داده ها بايد جامعيت و کليت آمار در اولويت قرار بگيرد و اين نيازمند آن  است حوزه هاي اداري و علمي و دانشگاهي در کنار هم مشارکت و تامل داشته باشند.

عباسي  اضافه کرد: تصويب طرح ملي ارتقا زنان و خانواده بايد با مشارکت کارگروه هاي اجتماعي و فرهنگي و به خصوص آموزش و پرورش به بهترين شکل طرحي و تدوين شود.

وي ، آشنايي با سبک زندگي مردم اين استان را از ديگر پيش فرض هاي لازم براي پرداختن به اين سند دانست و ارتباط مستمر با انجمن اوليا و مربيان در حوزه آموزش و پرورش را از نکات کليدي و اساسي عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود:  بحث شاخص‌هاي عدالت جنسيتي از ابتداي دولت مورد توجه و دغدغه بوده  براساس تکاليف قانوني و براساس سياست‌هاي ابلاغي ، شاخص‌هايي را تحت عنوان عدالت جنستي در  ستاد ملي زن و خانواده در دستگاه‌هاي دولتي تدوين شده است.

عباسي ،  آموزش،  مشارکت هاي اجتماعي ، بهداشت، اشتغال، ورزش امنيت، را از جمله شاخص‌هاي در نظر گرفته شده ذکر کرد و  و تاکيد کرد: سياست گذاري و اهداف در طرح ملي سند ارتقاء زنان و خانواده تعيين و مشخص شده است.

وي از اعضاي کارگروه تخصصي اموراجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده  اين استان خواشت تا با بررسي کارشناسي بهتر اين طرح ملي را در استان  تصويب و عملياتي کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07