پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۶۰۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختياري غربالگري شدند

کد خبر: 93603 تاریخ انتشار: 1399/01/03
نمایش: 2371
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري از غربالگري ۶۰۰ هزار نفر از مردم اين استان طي روزهاي اخير خبر داد وگفت: اين اقدام با بهره‌گيري از درگاه الکترونيکي سلامت، سيب سلامت و طرح بسيج ملي مقابله با ويروس کرونا انجام شده است.
اقبال عباسي عصر يکشنبه در نشست اعضاي شوراي تامين،معاونين استاندار، نمايندگان و منتخبان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در همين راستا هم اينک ۷۰ نفر مبتلا به ويروس کرونا در استان شناسايي شده است که از اين تعداد ۴۷ نفر بهبود يافته و از بيمارستان ترخيص شده‌اند.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري جزو ۵ استان با وضعيت مطلوب در خصوص شيوع ويروس کرونا است، تصريح کرد: اين در حالي است که اين شرايط مي‌تواند ناپايدار باشد و به هر دليلي امکان شيوع فراگير ويروس در استان وجود دارد از همين رو بايد آمادگي لازم در اين خصوص وجود داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري، با اشاره به آماده سازي ۸۰۰ تخت بيمارستاني و ۳ نقاهتگاه در استان، اظهار داشت: هم اينک کمبودي در خصوص تخت بيمارستاني وجود ندارد و اميد است با تداوم همکاري مردم و مسئولان نيازي به زيرساخت‌هاي بيشتري شکل نگيرد.

عباسي خاطرنشان کرد: کمک‌هاي مالي به نسبت مناسبي نيز از محل منابع دولتي و  بخش خصوصي نيز ارائه شده که جاي اميدواري دارد.

وي در ادامه با اشاره به تشديد کنترل مبادي ورودي استان، افزود: در ۲۱ نقطه ورودي استان پايگاه هاي کنترل و تست سلامتي فعال شده است و نظارت بر ورود و خروج به استان انجام مي‌گيرد، اما بايد اين موضوع را در نظر گرفت که بسياري از اهالي اين استان در استانهاي همجوار سکونت دارند و در ايام عيد به زادگاه خود برگشته‌اند و همين موضوع تردد خودرهاي غيربومي را افزايش داده است.

عباسي تصريح کرد: با اين وجود همواره اطلاع رساني شده است که مسافران با توجه به شرايط فعلي به استان سفر نکنند و امکان ميزباني از آنها وجود ندارد.

استاندار تاکيد کرد :با همکاري مردم به نقطه مطلوبي در مبارزه با کرونا مي‌رسيم و طي کردن اين مسير بدون همکاري مردم ممکن نيست.

عباسي در پايان با تأکيد بر حمايت همه‌جانبه از دانشگاه علوم پزشکي براي شکست کرونا ويروس، تصريح کرد: سال ۹۸ چالش‌هاي بسياري در کشور و چهارمحال و بختياري حادث شد اميدواريم اين چالش سلامتي را نيز پشت سر بگذاريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07