پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري آماده برگزاري طرح فاصله‌گذاري اجتماعي شد

کد خبر: 93623 تاریخ انتشار: 1399/01/07
نمایش: 2186
اخبار
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار و سخنگوي اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: اين طرح از روز جمعه تا ۱۵ فروردين همزمان با سراسر کشور در اين استان اجرا مي شود.
جعفر مرداني روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اين استان افزود: اين طرح در راستاي کمک به قطع زنجيره انتقال و تشديد کنترل مبادي ورودي و خروجي ،براي مقابله و پيشگيري هرچه بيشتر شيوع ويروس کرونا اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: اين طرح به فرمانداران شهرستانهاي ۱۰ گانه استان نيز ابلاغ شده و انتظار مي‌رود با اهتمام ويژه اي در راستاي اجراي آن اقدام شود.

مرداني تصريح کرد: از روز جمعه تا پايان طرح، هيچ مسافر و فرد غيربومي حق ورود به استان را ندارد و مسافران و افراد غيربومي که هم اينک در استان حضور دارند، بايد سريع‌تر استان را ترک کرده در غير اين صورت با مشکل مواجه مي‌شوند.

معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: چنانچه فرد غيربومي اصرار ورود به استان را داشته باشد و از قوانين سرپيچي کند، پليس فرد متخلف را ۵۰۰ هزار تومان جريمه مي‌کند و خودروي وي به مدت يک ماه در پارکينگ توقيف مي‌شود.

مرداني از تعطيلي اصناف و مراکز غيرضروري در استان تا ۱۵ فروردين خبر داد و گفت: تمامي مراکز تفريحي، گردشگري، اقامتي و برنامه‌هاي جمعي رسمي و غيررسمي تا اين تاريخ تعطيل است.

وي ضمن تشکر از همکاري اصناف و اتحاديه ها جهت تعطيلي داوطلبانه بازار خاطرنشان کرد: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، نانوايي‌ها، داروخانه‌ها، مراکز عرضه محصولات بهداشتي، مواد پروتئيني، ميادين ميوه و تره‌بار، مراکز بهداشتي درماني، مراکز توزيع مايحتاج  عمومي مردم، مراکز تعمير خودرو و وسايل منزل در اين ايام به مردم خدمات ارائه مي‌دهند.

مرداني با بيان اينکه بيش از ۸۰ درصد مردم اين استان غربالگري شده‌اند، افزود: اين همراهي مردم سبب شده تا استان جزو ۵ استان برتر کشور در غربالگري ويروس کرونا شناخته شود.

طرح تقويت فاصله گذاري اجتماعي با هدف کمک به قطع زنجيره انتقال بيماري با رويکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاري اجتماعات و حذف ترددهاي غيرضروري در سطح کشور (مصوب ستاد ملي مديريت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودين ماه آغاز و تا ۱۵ فروردين ماه اجرا مي‌شود و در صورت تصويب ستاد ملي مديريت بيماري کرونا، اجراي طرح تمديد خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07